Oduševljen Srbijom! – Kristofer Forbs

OPLENAC – Oduševljen Srbijom!
Ovim rečima je Kristofer Forbs, potpredsednik renomirane američke izdavačke kompanije „Forbs“, započeo intervju Kuriru tokom posete Oplencu.

l Imali ste prilike da se sretnete s premijerom Dačićem i tokom njegovog boravka u Americi. Kakav ste utisak o njemu stekli?

– Da ne verujem u vašu Vladu i premijera Dačića ne bih ni prihvatio poziv da dođem u Srbiju. Volim neposredne ljude koji imaju veliko iskustvo. Naročito u politici. Pregovori sa premijerom Kosova Hašimom Tačijem od izuzetnog su značaja i sa posebnom pažnjom se prate u američkoj administraciji. To nijedan njegov prethodnik nije uradio.

Kakvi su vam utisci o Srbiji?

– Svi su vrlo ljubazni. Moram da priznam da sam fasciniran. Izuzetan prijem, naročito od strane vaših zvaničnika, premijera Dačića, prvog potpredsednika Aleksandra Vučića, kao i predsednika Tomislava Nikolića, sa kojima sam takođe imao prilike da se sretnem. Već tri dana uživam među ljudima u Srbiji. Obišao sam ceo svet, ali o Srbiji ima i šta da se kaže i šta da se ispriča.

Da li ćete u američkim finansijskim krugovima preporučiti Srbiju za investiranje?

– Većina Amerikanaca, verujem, kada bi imala slično putovanje koje sam ja imao po Srbiji, sigurno bi se odlučila da investira i ulaže u vašu zemlju. Srbija je vrlo zanimljiva za ulaganje. Imate obrazovane ljude, što je veoma važno. Centralna ste zemlja zapadnog Balkana. Ako se Srbija razvija, od toga će koristi sigurno imati i ceo region. Utiske ću sigurno preneti mnogim vlasnicima kompanija u Americi sa kojima moja izdavačka kuća sarađuje.

Kako vam izgleda kompanija „Fijat“ koju ste obišli? Da li je to razvojna šansa Srbije?

– „Fijat“ je, po meni, doneo dobru odluku da se novi model automobila upravo pravi u Srbiji. „Fijat“ je sada deo „Krajslera“, tako da možete s pravom da se nadate ulasku na američko tržište.

U poseti Srbiji su i vaši naslednici. Da li su oni to želeli?

– Da, moj bratanac i unuk. Bratanac je već bio nekoliko puta, a i moj unuk je izrazio želju da poseti Srbiju. Nisam znao mnogo o vašoj istoriji, ali sam za poslednja tri dana dosta naučio. I sama poseta Oplencu nešto je što stvarno treba videti i doživeti. Crkva je vrlo zanimljiva i puna detalja. Nedavno su tu preneta tela nekih Karađorđevića, što je važno za vašu istoriju.

Kakav je vaš stav prema političkoj situaciji u Srbiji?

– Vlada radi izuzetan posao i na političkom ali i ekonomskom planu u ovim teškim vremenima i finansijskoj krizi.

♦ Šta ste znali o Srbiji pre nego što ste došli?

– Čuo sam za Novaka Đokovića. Sjajan teniser.

Novinarka Kurira sa Forbsom Novinarka Kurira sa Forbsom

Dačić bio turistički vodič

Premijer Srbije Ivica Dačić tokom Forbsove posete crkvi na Oplencu bio je u ulozi vodiča. Naime, u delu crkve postoji mesto u kome se čuje eho. Tako je premijer Dačić ušao u krug i Forbsu demonstrirao kako funkcioniše glasno uzviknuvši „peace“, što na engleskom znači „mir“, na šta mu je američki gost odgovorio kroz smeh: „Da, stvarno radi.“

Luka Dačić se družio s Forbsovim unukom

Tokom posete Kragujevcu i „Fijatu“, unuk Kristofera Forbsa vreme je prekratio ćaskajući s Lukom Dačićem, sinom srpskog premijera, koji je juče pomagao svom tati u državničkom poslu.

Izvor: http://www.kurir-info.rs/kristofer-forbs-dacic-me-je-odusevio-clanak-714322

______________

Gospodin Forbs je posetio i Beli dvor

Њ.К.В. Престолонаследник Александар и г-дин Кристофер Форбс

Њ.К.В. Престолонаследник Александар и г-дин Кристофер Форбс

Оставите одговор

